další fóra :: počítače :: mobily :: auta :: digifoto :: hry :: audiovideo :: peníze :: o životě :: vaření   
Zimný rez u marhúľ (meruněk)?
Odpovědět na téma    Obsah fóra :: Peckoviny  
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tina tom
Kolemjdoucí

PříspěvekZaslal: st 6. 12. 2006, 17:52    Předmět: Zimný rez u marhúľ (meruněk)? Odpovědět na téma Odpovědět s citací
mám krásnu marhulku dobre plodí, robím letný rez.tento rok má moc ročných výhonkov ktoré idú príliš do výšky a nebudú plodit.Mám urobit zimný rez? robí sa vobec na marhuli? kedy je vhodná doba?
Alebo mám čakat a urobit letný rez?
Dakujem za odpovede
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
krtenek
Kolemjdoucí

PříspěvekZaslal: st 6. 12. 2006, 18:08    Předmět: Odpovědět na téma Odpovědět s citací
Pravda, nejsem zahrádkář a ani odborník, ale pokud je strom viditelně v dormanci (vegetačním klidu), klidně bych řez provedl.
Máme jeden starý strom a na něm jsem řez dělal brzy zjara nebo ke konci podzimu. Ořezával jsem tedy dlouhé nové výhony.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Fidych
Zahradník

PříspěvekZaslal: ne 13. 5. 2007, 0:31    Předmět: Odpovědět na téma Odpovědět s citací
U meruněk se korunka tvaruje obvykle jen do třetího roku od výsadby, pak se dělá jen prosvětlovací řez po sklizni (většinou v srpnu) u plodících stromů, nebo zjara.
Hluboký řez (zmlazení) v období vegetačního klidu (zima) snáší meruňky dost špatně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
StanislavKrejcar
Návštěvník

PříspěvekZaslal: po 14. 5. 2007, 20:42    Předmět: Odpovědět na téma Odpovědět s citací